Welcome!

Read at your own risk.

Friday, November 11, 2011

randomness

assalamualaikum


it's 12.33 am. 11.11.11

and i cant sleep. i have trouble sleeping this past few days. mungkin sebab cuti. bila tak dapat tido, maka menulis. en.A time ni mesti tengah best best tido. sandi.

randomness. people say random things at random time do they? you know, we used to fight about this.

sometimes, ada benda yang random, bila dicakap tak jadi random. macam ada something. macam it is intended to. ada sesuatu disebaliknya.

entahlah. takda idea pulak nak tulis apa lagi.

ohya, macam macam benda yang menghujani home screen fb nax tentang tarikh 111111 ni. memang tarikhnya cantik. macam macam la orang nak buat. mesti ramai orang kawen ambik tarikh ni.

hmmm.

teringat pulak. suatu masa dahulu, nax yang berumur 14 tahun. masa tu nax couple tau. hihiks. jahilnya! nax boleh katakan yang nax berfikir ahead of my age, atleast at some part of my life, i think. time tu nax couple dgn lelaki yg lebih tua dari nax. boleh terfikir pasal kawen plak! nax cakap, nax nak dia kawen dengan nax pada 11/11/2011. haha. lawak sungguh bila kenang balik. hai.

dan. sekarang sudah 11.11.11. nax tak kawen lagi.

tapi, atleast nax yg berumur 14 tahun dah boleh pandang depan dengan senyuman lebar. nax masa hadapannya sudah bahagia, dan tidak lagi mengambil keputusan bodoh. atleast tidak mempercayai orang dengan melulu. atleast nax yang sekarang, nax 11.11.11 ini boleh tengok belakang dan senyum lebar kat 14 tahun nax dan cakap, saya bahagia.

ya. saya bahagia. dengan dia.

mungkin, kenangan lama buat nax berhati hati. kesilapan lama banyak mengajar, banyak beri pengalaman. banyak merubah pendirian. siapa nax hari ini adalah hasil pembentukan nax yang dahulu, nax yang banyak buat salah.

ya, memanglah nax sekarang ada buat salah jugak. nax bukan nabi, nax takda sifat maksum. memang tak lari dari buat salah. tapi atleast, nax sentiasa remind diri sendiri untuk tidak ulang kesilapan yang sama. sentiasa beringat, sentiasa toleh ke belakang, tengok balik apa salah yang dah dibuat, apa silap yang dilakukan. kemudian melangkah ke depan, ke masa hadapan, dengan melakukan silap yang lain, dan tiada pengulangan disitu.

manusia perlukan kesilapan. kerana manusia perlu belajar. dan manusia perlu belajar supaya boleh jadi lebih baik.

dengan syarat : kesilapan itu tidak boleh diulang.

0 gossip gossip:

Post a Comment

ha! melawan.

 

Template by Best Web Hosting