Welcome!

Read at your own risk.

Saturday, December 31, 2011

Reviewing my 2011.

assalamualaikum

hello. it's the last day of december, and the last day of 2011 too. are you guys ready to say goodbyes to 2011 yet? like it or not, we have to bid our goodbye to 2011, and memories in it. look forward and move on, on to the new year. who know, new year, new memories, and possibly better one? wallahualam bisawa'

well, naz dah janji nak buat review on my 2011 is it? so, here's my review on my 2011 so far.

1. Responsibility

2011 has taught me a lot of responsibility. being in a team, one must possess good teamwork in order to stay in a team and make things work. di matrik, naz belajar tentang sukarnya memikul amanah dan tanggungjawab seorang pemimpin. dan apabila habis matrik, masuk alam pekerjaan (walau sebentar), naz belajar erti tanggunggjawab mencari rezeki. betapa nikmatnya apabila berbelanja menggunakan titik peluh sendiri. kemanisan tanggungjawab itu terasa apabila dikerjakan dengan ikhlas. Alhamdulillah, tanggungjawab mematangkan naz, sedikit demi sedikit.

2. trust

2011 juga telah mengajar naz banyak erti kepercayaan. betapa kepercayaan itu sangat penting dalam perhubungan. being in my matric social circle has taught me a lot on trust. with trust, we can easily know, which one are our true friends. hai, matrikulasi. di situlah bermulalanya titik permulaan seorang Nazirah yang baru. where all the making of new Nazirah takes place. where all good memories are created. di situlah naz belajar erti kepercayaan dan bagaimana untuk tidak mengkhianati kepercayaan itu. Allah, thanks for the opportunity You gave me, to know those amazing people that leave a significant maark in my life, who has changed me and be through it all. Alhamdulillah. :') subhanallah, adik-beradik jay-peeps sekalian, betapa naz rindu kalian semua. tidak ada rakan sebaik kalian, setakat ni, belum jumpa lagi pengganti kalian di hati naz, mungkin tidak akan ada pengganti. rindu anda semua! **fuhh setiap kali bercakap mengenai kalian, mesti air mata naz tumpah. bukan air mata kesedihan, tapi kerinduan! moga kita dapat berkumpul lagi, walau suasananya tidak seperti dulu.

3. Fighting for right

berakhirnya 2011, naz sedar, perubahan terbesar naz kali ini adalah, naz semakin kurang berputus asa. tidak seperti dahulu. kalau dahulu, mudah saja nak berputus asa, berhenti di pertengahan jalan. namun, 2011 ini, naz tampil dengan naz yang baru, naz yang siap siaga bertempur, walau cedera di pertengahan medan, tetap berdiri dan terus berjuang. mungkin ya, ada masanya naz sangat penat menghadapi cabaran-cabaran yang tak pernah berhenti. Alhamdulillah, with friends by my side, i got through it all just fine. dengan adanya mak dan abah yang sentiasa menyokong, sentiasa memberikan kata-kata semangat, naz mudah bangkit, walau sering terjatuh. Alhamdulillah, ramai yang bantu mengangkat. dan ianya buat naz sedar, bahawa naz seorang yang sangat bertuah dengan adanya mereka di sisi. naz belajar erti berjuang demi mempertahankan hak dan demi mencapai matlamat.

4. Tolerant

2011 juga memperlihatkan naz yang semakin pandai bertoleransi dengan orang lain. naz yang semakin mudah menerima teguran dan kutukan. naz yang sudah pandai menukar kelemahan jadi cacian. naz yang dulunya keras kepala, bossy dan suka ikut kepala sendiri, kini sudah pandai bertimbang rasa, mendengar dan menerima. apapun teguran, walau sakit ditelan, tetap naz hadam. naz sudah tidak takut dengan cacian! i transform my weakness into my strength and see world in different perspectives before i make any move or decision. Alhamdulillah, Allah gave me such opportunity to change and be a better person.

rasanya macam dah lebih dari cukup. harap mencukupi.

before saying goodbye to 2011, here some photographs of me on January 2011 and December 2011

January 2011

December 2011

any difference?

0 gossip gossip:

Post a Comment

ha! melawan.

 

Template by Best Web Hosting