Welcome!

Read at your own risk.

Monday, September 26, 2011

butakah?

orang cakap.

cinta itu buta.

tak mengira paras rupa.

bila cinta dengan hati, maka cinta itu murni

bila cinta dengan nafsu, maka cinta itu keji.

cintalah,

dengan hati dan perasaan.

cintalah,

dengan hati dan perasaan.

***
orang cakap nax beruntung, dapat dia yang memahami. dapat dia yang sentiasa di sisi. dia dengar cakap, selalu call dan sentiasa care dengan nax. memang. nax tak nafikan semua tu.

makanya, apalah masalahnya? entahlah. rasanya tak elok nax ceritakan yang peribadi di blog ni. walaupun blog ni bersifat seperti diari harian nax, di dunia siber, banyak benda kita kena simpan sendiri. nanti jadi isu.

terfikir balik.

roomate nax cakap nax untung lah dapat dia. memang.

habis tu kenapa nax macam tak puas hati je? asyik ade bende yang tak mengena di hati nax.

bukan nax sengaja. tapi....

nax rindu.

nax rindu dia yang dulu. dia yang ego besar, yang panas baran, pantang dicabar. sangat seronok. berdebat, bertikam lidah. walaupun dulu dia suka buli nax sampai nax menitis air mata, nax tak kisah. malah nax rindu dia buli nax macam dulu-dulu. ada je benda yang dia nak tingkah tiapkali nax bersuara.

nax masih ingat lagi,

masa tu, nax takuttt sangat. sebab nax ada salah buat calculation untuk duit dalam satu projek besar kat matrik. entah macam mana duit tak cukup pulak. beratus-ratus pulak tu. nax takut sampai nax nangis kat cafe tu jugak. masa tu ada dia dan beberapa lagi orang kawan nax. dia cuba sedaya upaya untuk buat nax tak nangis. dia siap alihkan pandangan nax dari kawan nax yang deal dengan nax tentang perkara tu. tapi time tu nax takut sangat, makanya air mata menitis jugak. masa tu dia makan burger, dah habis dah. mungkin sebab dia nak alihkan perhatian nax, dia siap sumbat kertas balut burger tu dalam mulut dia. nax notice effort dia tu, and buat nax betambah-tambah sayang kat dia.

nax rindu nak tengok muka dia buat tak kisah, sedangkan nax tau dia kisah. buat macam dia tak peduli, hakikatnya dia tersangat peduli. dia la yang tolong nax dulu, time nax ada masalah dengan ex nax. dia la yang teman nax dulu time nax bosan. walaupun kitorang selalu gaduh, dialah yang rajin dengan nax membebel.

tapi sekarang?

nax rasa macam dia dah berubah. mungkin inilah sebahagian dari dia yang nax tak kenal lagi. nax cuba untuk terima, tapi mungkin makan masa.

sayang,

nax merungut bukan sebab nax dah tak sayang. bukan nax dah taknak hubungan kita ni.

kalau boleh, biarlah dia lah yang terakhir dalam hidup nax sampai nax diambik pergi oleh Allah.

nax marah sebab nax sayang hubungan ni.

nax tak nak hubungan ni sia-sia.


sayang...

ibebbbiuuuu :)




Photobucket

0 gossip gossip:

Post a Comment

ha! melawan.

 

Template by Best Web Hosting