Welcome!

Read at your own risk.

Sunday, October 09, 2011

Friends come and go. True friends come and stay.

Assalamualaikum.

Selamat hari Ahad semuanya. Hari Ahad yang sangat Ahad, kan? wee. Hari Ahad nax pada minggu ini dipenuhi dengan kemalasan. however, amidst the laziness I manage to clean my room. thumbs up up up to me. :3

on contrary, lets move on to our topic today, shall we?

dalam dunia ni, berapa banyak dalam dunia diorang takde kawan langsung, dari kecik sampai la besar, dari kaki pendek sampaila ke kaki panjang? errk. ok memang la kita tak dapat nafikan memang la wujud orang camtu, yang langsung takda kawan sepanjang hidup diorang. orang macam tu RUGI tau tak?

tau tak anda semua, kawan adalah sesuatu yang sangat sangat sangat sangat sangat sangatlah penting dalam hidup kita, kita memang perlukan kawan. kalau takda kawan, susah tau hidup kita.

cuma, ada masanya, kita tersalah.

tersalah pilih kawan. mesti pernah dengar;

"Kawan makan kawan"

dalam dunia yang kejam ni, mestilah akan jumpa kawan macam tu. well, itulah ubat termanis dalam hidup kita, kepahitan melalui pengalaman berkawan. Kawan tikam kita dari belakanglah, kawan tinggalkan kitalah, kawan masa ketawa la, time nangis tak kawan lagi dah. kawan yang hanya kawan kita time barbie kita cantik, tapi bila barbie kita dah gondol dia tanak kawan kita lagi lah. banyak macam jenis kawan. benda-benda macam ni lah yang buat kita rasa macam kita sangat tak perlukan kawan dalam hidup kita, betul tak??

nax pun pernah rasa semua tu, malah lebih teruk lagi,sampai nax rasa hidup ni lebih elok bersendirian tanpa kawan. kebaikan kita semuanya disalahertikan. apa yang kita buat sentiasa ada cacat cela. bila kita tak sengaja, apa yang kita buat tu akan dibuat macam kita sengaja dan perkara kecik mulalah akan jadi besar.

penatlah hidup macam tu.
tapi kan, at the verge of giving up, it's friends who help me get up and be who I am now. kawan-kawan baru, yang nax kenal baru setahun jagung. kebaikan yang mereka lakukan mengalahkan kawan-kawan nax yang dah kenal nax lebih sepuluh tahun.

mereka, yang nax kenal baru setahun, masih setia menghubungi nax walaupun sekarang dah dipisahkan dengan lautan dan jarak yang jauh. 

mereka, yang nax kenal baru sebulan, melayan nax seperti mereka dah kenal nax dari kecik lagi. kemesraan yang dirasakan seperti kami dah kenal forever.

tapi, mereka yang nax kenal dari kecik, dari nax main kejar-kejar, polis-polis, setelah berpisah seketika, sekarang, dah tak tegur tak tengok muka dah tak senyum. pendek kata, dah tak kenal dengan nax. atau, buat-buat tak kenal.

kehangatan kemesraan kami yang kami bina dari darjah satu sampai tingkatan lima dah suam. malah, dah beku.

well, i guess people do changes.

so, why should I wallow for them who throw away the gift of friendship. nax, why look back at that painful memories and why shed that tears? yes, they've left you. but remember, you still have the others that will always get your back, no matter what.

so friends, who are loyally stay by my sides, millions of thanks, even thanks itself cant never be enough to show my gratitude to you guys. :')
 

1 gossip gossip:

Awang Afif said...

salam perkawanan
hahaha
nice2... bez baca dkala kbosanan d klia ni.
(^^)v

Post a Comment

ha! melawan.

 

Template by Best Web Hosting