Welcome!

Read at your own risk.

Tuesday, January 24, 2012

Adventure!

assalamualaikum

minggu ini dipenuhi dengan travelling. naik kapal terbang lebih dari empat kali. turun naik bas. sangat seronok. menjelajah sabah, walau tidak sepenuhnya. KK-Sandakan-KK. sangat best. sempat melintasi Ranau dan Kundasang yang sangat cantik. Taman Buaya dengan ikan arowana yang gergasi, sangat amazing!

tak sangka cuti naz kali ini penuh dengan adventure. dari Kuantan-KL, kemudiannya, KL-Bintulu, and then Bintulu-Miri, Miri-KK. sangat seronok. dari KK melalui perjalanan 6 jam untuk ke sandakan. hampir nak ke tawau, tapi kekangan masa. haiz. harapnya lain kali boleh ke Tawau, dan mungkin singgah lebih lama di Ranau yang sangat cantik dan menenangkan. seronok!

terasa cepat je masa berlalu. 2 minggu je naz lekat di rumah. 9 Februari dah kena terbang lagi ke KL dan kemudiannya ke Kuantan. dari Kuantan pula akan bermula adventure ke UKM bersama rakan-rakan AIESEC untuk perkhemahan antarabangsa di sana selama seminggu. i can stick to this kind of thing, this travelling thingy. wee~ rasanya nanti nak cari pekerjaan yang banyak melibatkan travelling, mesti seronok, kan?

dalam masa adventures seminggu keliling Sabah (kononnya), banyak benda baru naz belajar :

1. Naik Space Gun yang menjunam turun, mengangkat naik dengan pressure berganda sangat sangat best.

2. kesalahan naz ketika masak laksa sarawak di Labuan dahulu dah dapat di detect, i dont need to tapis the kuah and also, i need to let it cook a bit longer. masak di sandakan, membuahkan hasil yang superb!

3. gayat sudah terhapus, kini naz suka tinggi!

4. mesin urut "Rest-N-Go" di pusat membeli-belah sangat berguna untuk para boyfriend dan suami yang mempunyai wanita yang suka sangat shopping. sangat enak diurut ditengah mall, dikesibukan orang ramai. mungkin akan ada yang mengerling pandang, tapi kenyamanan mesin urut itu lagi mengasyikkan. biarkan saja.

5. naz nampak macam seorang cikgu, mungkin cara pemakaian atau cermin mata baru ni? entah.

6. travelling dalam bas buat naz cepat mengantuk walau dah hadam 2 tin kopi segera.

7. perkahwinan bukanlah sesuatu yang mudah, yang boleh dirancang dalam masa setahun. duit itu penting.

baiklah, sekaran dah 8a.m, naz perlu boarding pkl 9 nanti. KK-MYY, wish me the best people. toodles!

0 gossip gossip:

Post a Comment

ha! melawan.

 

Template by Best Web Hosting