Welcome!

Read at your own risk.

Sunday, May 20, 2012

reason-less

2:52 and I'm still awake. aduhh. susahlah tetiba ada masalah tido ni. tak menentu dah. nak cakap insomnia tak jugak because I will sleep during the day. dah 2 3 hari ni asyik mengadu benda yang sama je. tsk tsk. susahlah macam ni. dalam masa beberapa hari ni, naz betul-betul stress. rasa dada ni nak meletup-letup je. tiap malam nangis kat sejadah. kesian kat kelenjar air mata naz, tiap malam bekerja keras nak hasilkan air mata. dah tu tido tak cukup. memang suka lettew nak mendera mata sendiri. tsk tsk.

lepas tu kan, tadi kan, terserempak dengan status kawan naz yang betul-betul mengena di hati. status nya berbunyi begini :

Tak contact tak bermakna lupa. Tetapi sedang menjaga. Sungguh, jadikan hubungan itu diredhai Allah. Bila dah halal, baru ianya sweet. Sabar ya..ツ

aduhh. betul lah. memang betul sangat-sangat apa yang dia cakap tu. remuk redam hati ni, Allah je lah tau. sakit tau~ tapi kan, semua ni ujian. Allah nak bagi sesuatu kat kita, mestilah Dia uji dulu. whether we are worthy of that gift or not. manalah nak bagi hadiah kat orang yang tak layak mendapatnya. dan mestilah kan, Allah dah janji kalau dia bagi ujian, sudah pasti Dia akan tolong kita untuk mengharungi nya. betol idak?

then, terserempak pulak dengan post ni :

image courtesy of : #MahabbahRindu

sangay agree dengan statement tu. betul, selama ni naz hanya sibuk mencari yang SOLEH sedangkan naz lupa akan janji Allah. Allah berfirman dalam surah An-Nur ayat 26

maksudnya :
(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik

itu janji Allah. maka, kalau kita nak yang baik-baik, kita sendiri pun kena baik. barulah Allah bagi jodoh yang baik buat kita. kan?

haiz. macam manalah boleh melalut sampai ke jodoh bagai ni naz? sedangkan mukadimah pasal sleep deprived. memang hobi lah melalut tanpa alasan. haiz.

dah lah. nak sambung tengok Love Rain. dah habis tengok nanti naz buat review. jaljayo~

0 gossip gossip:

Post a Comment

ha! melawan.

 

Template by Best Web Hosting