Welcome!

Read at your own risk.

Friday, August 23, 2013

rajin-malas-rajin

ada masanya semakin rajin seorang manusia bernama Nazirah ni update blog. setiap hari ada entry. ini baru bagus tapi sayangnya tiada pembaca.

well, this is one of many platforms untuk kita express diri kita sendiri kan, melalui penulisan. ada damai disitu, bagi naz.

daripada kita choose to wrongly express ourself kan, menyusahkan.

And I am a type of person who have no problem expressing herself.

bila aku google "self expression" kat google image aku dapatlah gambar ni. cantik kan? takda kaitan kan?


untill now.

when people ask what do I want?

I can't think of anything.

I for once don't know what I want.

and I think the path I'm travelling now have no destination.

dan kerana itulah kembara ini digelar kembara mencari diri.

paling penting,

dekat dengan Illahi.

***

soal rajin ni memang la ada masa manusia bernama nazirah ni rajin. misalnya kan sekarang kan minggu rajin jadi setiap hari blog ber-update. kalau dah musim mim alif lam alif sin dah sampai letak bulldozer kat tepi tangan pun tak berupdate pun blog ni, biar kusut masai macam baru bangun tidur.

soal malas pun jangan lah disebut. memang selalunya manusia bernama nazirah ni malas nauzubillah.

ahh perangai mesti mahu ubah sejak dah jadi emak orang ni #eh

kahwin tidak dah jadi emak.

ahh.

lupa nak cerita.

ada ni anak buah terbaru namanya Syaza Ayuni, haaaaa aku dengan dia macam mak dengan anak. setiap hari pergi kerja mesti tak sabar nak balik nak peluk dia. bagi makan bagi minum bagi tidur, main sama-sama. tahap sekarang dah kalau aku tak balik rumah dia tak tido, dia tunggu aku balik rumah baru dia nak tido. awww.

so aku nak jadi emak dia.

biar dia jadi anak solehah walaupun dia bukan datang dari rahim aku. aku sayang dia macam dia datang dari rahim aku. aku sayang dia macam aku sayang bakal anak-anak aku nanti.

dan aku harap, A pun akan sayang dia macam aku sayang dia.

Boleh, A?

dia ni makin hari makin nakal makin hari makin gemok makin hari makin aku sayang



*Tuan tanah blog ada tendency untuk lari dari topik sebenar.
**Tuan tanah blog ini juga ada high tendency untuk menggunakan kata ganti nama diri yang berbeza-beza, abaikan sahaja.



0 gossip gossip:

Post a Comment

ha! melawan.

 

Template by Best Web Hosting