Welcome!

Read at your own risk.

Wednesday, March 30, 2011

SOAL BATAS.

**terlebih dahulu entry ini didahulukan dengan ampun maaf atas kesuraman entry sebelum sebelum ni. sadis.

ok. hari ni entry nax adalah cerah bak senyum seindah suria.

tulis entry pun di awal pagi kan?

heeeeee.

akhirnya segala permasalahan yang dihadapi dah selesai. Alhamdullillah.

malam tadi bila settle jak semua tu, nax rasa nak sujud syukur time tu jugak.

I have Allah to thanks and my friends who has been by my side all along.

thanks guys.

uhm.

korang tau, nax nak cerita sesuatu ni.

before kan, ada some of my ex-classmate yang nax terjmpa tau.

jmpa jmpa, cakap cakap

tiba tiba terasa something.

"yelah ustazah.."

eh. buat donno je la.

"jangan cakap macam tu, ada ustazah kat sini, kena kang."

masih buat taktau.

"ala dia dah jadi geng "stoking" mana la tau benda macam ni lagi."

ok now aku terasa gila weh. korang perli aku depan depan, memang kawan sejati lah wehh.

sekarang aku nak fikir balik lah kan, korang kawan ke hape?

bila aku berubah, korang buat macam aku buat benda tak baik, ape cerr?

sila jangan panggil aku ustazah, tak layak.

aku masih jauhh dari itu.

masih banyak kekurangan yang perlu aku baiki.

ya. mungkin aku dah tak banyak cakap macam dulu.

mungkin aku dah jarang keluar macam dulu.

mungkin aku tak bergaul sangat macam dulu.

sebab,

bila bercakap, bersederhanalah, elakkan berkata kata perkara yang sia sia

boleh jadi fitnah.

bila keluar, berhati hatilah. kaki harus dikawal.

boleh jadi memijak di tempat yang tak sepatutnya.

bila bergaul, batas bataskanlah.

boleh jadi maksiat.

aku tau, memang aku kurang sgt bab bab macam tu especially bab batas pergaulan ni. yelah, satu hal aku ni jenis ketawa suara koyak, besar gila, bila depan lelaki memang kena kawal lah. bukan soal hipokrit, soal adab, soal aurat, soal batas. SOAL BATAS.

yelah, aku ni kasar sket. *bukan sket tapi banyak tapi taknak ngaku bahahahahha. kadang kadang duduk pun tak senonoh sangat behehehehhe. tapi kalau depan lelaki memang kena kawal dah. bukan soal hipokrit, soal adab,soal aurat, soal batas, SOALNYA AKU SEORANG MUSLIMAH.

so. lantak lah korang nak panggil aku hipokrit.

cover

action je lebih kan.

takpe takpe.


yang penting, aku berusaha untuk memperbaiki diri aku ni.

korang?

wallahualam aku taknak tunding jari kat sapa sapa.

oleh itu

kelakar dengan tangan, kbaibai.


Photobucket

0 gossip gossip:

Post a Comment

ha! melawan.

 

Template by Best Web Hosting